זו הסיבה שבבעלזא לא ממהרים לחתום • האזינו לפרשנים

    אסתי פלד No Comments on זו הסיבה שבבעלזא לא ממהרים לחתום • האזינו לפרשנים

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום בשיחה עם מגיש המהדורה המרכזית על פריצת הדרך במשא ומתן בין דגל ואגודה, מדוע בבעלזא לא קופצים על המציאה ומה גרם לשינוי הלך הרוח בדגל התורה

    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צמד הפרשנים, יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית, על פריצת הדרך במשא ומתן ביהדות התורה.

    אבי בלום: "כמו שאומרים את הכסף סופרים במדרגות… שושבין אחד כבר יש – בנימין נתניהו שאתמול עד 3 לפנות בוקר שאל ובירר מה קורה עם זה, ושלח אנשים ופעל בנושא. כל זה תוך כדי הנסיעות שלו בארץ. יש עוד שושבין שזה אריה דרעי שנראה אם עוד ייעשו שימוש בשירותיו. נתניהו אמר דבר אחד: אם אתם הולכים בנפרד כל הסיכוי של גוש הימין יורד לטמיון".

    הוא התייחס לאפשרות שיהיו מצביעים מאוכזבים בגלל המחלוקת: "מאוכזבים בוודאי יהיו, אבל צריך לקוות שהם יצביעו ש"ס ולא למשל בן גביר או בכלל יישארו בבית שזה הכי גרוע. אי אפשר להתעלם מזה שהייתה כאן מחלוקת ערכית אידיאולוגית, שכידוע סופה להתקיים". 

    יעקב ריבלין: "ההסכם הזה מחורר כמו גבינה שוויצרית. יש עליו הרבה עוררין בתוך בעלזא שמבחינתם זה כמו להחליף פרה בתרנגולת. פה זה 'אם ואם ואם' – בניגוד למשרד החינוך שמביא להם תקציב בטוח. אני עוד לא רואה את זה כרגע חתום". 

    לדבריו "בשבוע שעבר ההנחה בדגל הייתה שנתניהו גם כך לא מקבל 61 ואין הבדל אם יהיה לגוש 59 או 56. אבל ברגע שהתחילו להריח את ה-61. מריחים באוויר מהפך כשמסתכלים על השטח. זה מה שגרם לצדדים להתחיל להתפשר. למה לוותר בנושאים עקרוניים אן ממילא ישבו באופוזיציה?"

    אבי בלום: "יש נתניהו כמה סקרי עומק. הוא שלח אותם לנפשות הפועלות בדגל שילכו עם החומר הזה ביד לגדולי ישראל – שיש סיכוי משמעותי ל-61 וגם שאם תהיה הצפה של השטח הליכודי זה יעלה מאוד את אחוז ההצבעה ויעלה גם את הסיכון של דגל ואגודה לא לעבור".



    0 תגובות